lördag 9 februari 2013

Virkad boll!

Till den här bollen användes ett superwash ullgarn som jag virkat 12 pentagoner av. Sedan virkade jag ihop dem enligt mönstret nedan, först som två blommor kan man säga och sedan virkade jag ihop resten av kanterna, det verkade svårt till en början men det gav sig ganska naturligt efterhand vilka kanter som skulle virkas ihop med vilka. Bollen blev lite större än jag trodde men det gör ju ingenting! Den virkades efter ett mönster på 365 saker du kan slöjda. 

4 kommentarer:

  1. Men så fin den blev! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden gör den ingen rättvisa egentligen... men tack! :)

      Radera
  2. Intressant att få se monteringen. Jag hade tänkt virka ihop den istället, men har fem bitar kvar ännu.. :) Ska bli spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Blev den fin? Har du nån blogg som du kan länka till där du lagt upp den kanske? Vore kul att se! :)

      Radera