onsdag 2 januari 2013

Gigantisk rektangulär mormorsruta!

Den här filten är det största jag hittills virkat. Filten är ca en meter bred och två meter lång och består av 47 varv. Jag började med en 80 cm lång remsa eftersom jag ville att filten skulle bli 80 gånger 160 cm, 80 cm längre än bred alltså. Men när den mätte dessa mått tyckte jag den såg för avlång ut och virkade några varv till. Det har gått åt ca 600 gram akrylgarn, vilket blir ungefär 2400 meter, då varje nystan innehöll ungefär 400 meter. Slutligen vill jag berätta att filten virkades i stolpar och luftmaskor (som en enda stor mormorsruta) med nål 3,5 mm och att det tog mig från augusti till december, men då virkade jag såklart inte varje dag.

6 kommentarer:

  1. WOW! Den är ju helt enorm! Du är galen, på ett bra sätt :)

    SvaraRadera
  2. Snygga leggings ;P

    SvaraRadera
  3. Det snyggaste du gjort ever! I löv <3

    SvaraRadera
  4. Tack för alla positiva svar! Leggingsen har jag dock inte valt själv, men de råkade komma med på bild! :)

    SvaraRadera